POWER - Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w Mieście Zabrze

Print Drukuj
Informujemy, że Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu od dnia 1 stycznia 2019 r. do 30 czerwca 2021 r. realizuje projekt systemowy
pn. „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w Mieście Zabrze ( IV )"
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudninia osób mlodych do 29 r.ż. pozostających bez pracy w mieście Zabrze.

Uczestnikiem projektu może zostać osoba bezrobotna zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zabrzu,
która spełnia równocześnie następujące kryteria:
  • jest w wieku 18-29 lat;
  • posiada status osoby bezrobotnej;
  • mile widziane spełnienie definicji osoby z kategorii NEET, czyli:
    • nie pracuje (tj. jest bezrobotna lub bierna zawodowo);
    • nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym);
    • nie szkoli się (tj. nie uczestniczy w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy. W procesie oceny czy dana osoba się nie szkoli, a co za tym idzie kwalifikuje się do kategorii NEET, należy zweryfikować czy brała ona udział w tego typu formie aktywizacji, finansowanej ze środków publicznych, w okresie ostatnich 4 tygodni).

W ramach projektu oferujemy:
  • POŚREDNICTWO PRACY
  • PORADNICTWO ZAWODOWE
  • BONY SZKOLENIOWE
  • SZKOLENA
  • STAŻE
  • BONY NA ZASIEDLENIE
  • PRACE INTERWENCYJNE
  • REFUNDACJĘ KOSZTÓW DOPOSAŻENIA STANOWISKA
  • JEDNORAZOWE ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
 
Bliższe informacje na temat udziału w projekcie, dostępne są u doradców klienta
w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zabrzu przy Placu Krakowskim 9.

 
pokój 3.01 (poziom III) Obsługa klienta - litery A, B, C, D, Ć, E, F, H tel.:  +48 32 277 90 26
pokój 3.02 (poziom III) Obsługa klienta - litery G, I, M, N, O tel.:  +48 32 277 90 43
pokój 3.03 (poziom III) Obsługa klienta - osoby niepełnosprawne i osoby z ustalonym III profilem pomocy tel.:  +48 32 277 90 28
tel:  + 48 32 277 90 33
pokój 3.04 (poziom III) Obsługa klienta - litery J, K, L, Ł tel.:  +48 32 277 90 31
pokój 4.04 (poziom IV) Obsługa klienta - litery P, T, W, Q tel.:  +48 32 277 90 17
pokój 4.05 (poziom IV) Obsługa klienta - litery R, S, Ś, U, V, X, Y, Z tel.:  +48 32 277 90 44

Ponadto w ramach projektu wsparciem w zakresie zwalczania lub przeciwdziałania skutkom pandemii COVID-19 zostaną objęte osoby pracujące, który zostanie przyznanie wsparcie w ramach instrumentów dofinansowania (art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zze).

W okresie po 31 grudnia 2020 r. realizowane będzie jedynie wsparcie w postaci instrumentów dofinansowania.

Wartość dofinansowania projektu wynosi 11 911 288,18 zł, z czego 10 038 833,29 dofinansowania pochodzi ze środków wspólnotowych.
 
Informacje o publikacji dokumentu


Nabór uzupełniający wniosków o przyznanie środków z Rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne Pracowników i Pracodawców w 2025 r.

Print Drukuj

Informujemy, że uzupełniający nabór wniosków o przyznanie środków z Rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne Pracowników i Pracodawców zostanie przeprowadzony w terminie:

06.10.2025 – 08.10.2025

Wniosek wraz z załącznikami (zgodnie z obowiązującym wzorem) można złożyć w formie papierowej lub elektronicznej.

  • Wnioski zarówno w formie elektronicznej jak i papierowej są przyjmowane we wskazanym terminie naboru, od godziny 08:00 pierwszego dnia naboru do godziny 14:00 ostatniego dnia naboru.

  • Wnioski w formie papierowej można złożyć:

a) w sekretariacie Urzędu (pokój 8.05);

b) za pośrednictwem operatora pocztowego.

  • Dla wniosków przesłanych za pośrednictwem operatora pocztowego o terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Urzędu.

  • Wnioski w formie elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym
    lub profilem zaufanym,
    należy przesłać:

  1. za pośrednictwem platformy praca.gov.pl z wykorzystaniem dostępnego formularza wniosku;

  2. na adres poczty elektronicznej: kfs@pupzabrze.pl;

  3. za pomocą platformy ePUAP

  4. za pomocą platformy eDoręczenia.

Zasady przyznawania Pracodawcy środków z Rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego, w tym warunki i tryb przyjmowania wniosków, priorytety Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Rady Rynku Pracy ustalone na 2025 r. dotyczące kierunków wydatkowania środków oraz elementy umowy zawieranej z Pracodawcą zostały określone w Regulaminie przyznawania środków na kształcenie ustawiczne Pracowników i Pracodawców ze środków KFS.

Prosimy o zapoznanie się z zapisami Regulaminu.

Wysokość środków Rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego będąca w dyspozycji PUP Zabrze: Informujemy, że limit środków finansowych przeznaczonych na realizację wniosków wynosi 102 077,84 zł.

Informacje telefoniczne udzielane są pod numerem telefonu: 32 277 90 11 lub osobiście w pokoju 5.04

Priorytety wydatkowania rezerwy KFS:

Wsparcie ze środków rezerwy KFS w roku 2025 jest przyznawane w pierwszej kolejności Pracodawcom, których wnioski spełniają wymagania określone minimum w jednym z przyjętych priorytetów wskazanych przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:

  1. Wsparcie umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia;

  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności;

  3. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem;

  4. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.

  • W ramach priorytetu A środki rezerwy KFS będą mogły sfinansować kształcenie ustawiczne osób wyłącznie w wieku powyżej 50 roku życia ( zarówno pracodawców jak i pracowników). O spełnieniu kryterium decyduje wiek osoby, która skorzysta z wybranej formy kształcenia ustawicznego w momencie składania przez pracodawcę wniosku o dofinansowanie. Tematyka szkolenia nie jest narzucona, w uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.

  • Wnioskodawca składający wniosek o środki rezerwy w ramach priorytetu B powinien udowodnić posiadanie przez kandydata na szkolenie orzeczenia o niepełnosprawności tj. przedstawić orzeczenie o niepełnosprawności kandydata na szkolenie bądź oświadczenie o posiadaniu takiego orzeczenia. Tematyka szkolenia nie jest narzucona, w uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.

  • Priorytet C wspiera działania wobec osób, które nie posiadają świadectwa dojrzałości, w tym nie ukończyły szkoły na jakimkolwiek poziomie. Wnioskodawca powinien wskazać we wniosku, że pracownik kierowany na wnioskowaną formę kształcenia ustawicznego spełnia kryteria dostępu- oświadczenie.

  • Wsparcie w ramach priorytetu D jest adresowane wyłącznie do Pracodawców wpisujących się w priorytet P1 "Aktywne Społeczeństwo Miejskie" Strategii Rozwoju Miasta Zabrze 2030. Warunkiem dostępu do  priorytetu D jest posiadanie jako przeważającego (według stanu na dzień 1 stycznia 2025 roku) odpowiedniego kodu PKD (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z  dnia 18 grudnia 2024r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności) wskazującego na prowadzenie działalności w zdefiniowanych celach strategicznych (C.4 – Kreowanie różnorodnych form i aktywności kulturalnych mieszkańców, oraz C.5 -  Aktywizowanie sportowo – rekreacyjne mieszkańców), oraz zawarte we wniosku o dofinansowanie wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.

Dla celu strategicznego C.4 - Kreowanie różnorodnych form i aktywności kulturalnych mieszkańców - określone zostały następujące kody ꞌꞌPKD 2025ꞌꞌ: 85.52.Z; 90.20.A;  90.20.B; 90.20C; 90.39.Z; 90.11.Z; 90.12.Z; 90.13.Z; 90.31.A; 90.31.B.

Dla celu strategicznego C.5 – Aktywizowanie sportowo – rekreacyjne mieszkańców określone zostały następujące kody ꞌꞌPKD 2025ꞌꞌ: 85.51.Z; 93.11.Z; 93.12.Z; 93.29.A; 93.13.Z; 93.19.Z; 93.29.B, oraz ꞌꞌPKD 2007ꞌꞌ 93.29.Z

Urząd może rozpatrzyć pozytywnie wniosek Pracodawcy, który nie wpisuje się w żaden z priorytetów Rezerwy KFS jedynie wtedy, gdy  pozostaną w dyspozycji Urzędu środki po rozpatrzeniu wniosków spełniających priorytety.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Jesienny kiermasz ofert pracy

Print Drukuj

Przypominamy o Jesiennym kiermaszu ofert pracy zaplanowanym na  29.09.2025 r. w godz. 11.00 - 13.00, który ze względu na warunki atmosferyczne odbędzie się w siedzibie Urzędu przy Placu Krakowskim 9.

Serdecznie zapraszamy.

W załączeniu znajduje się plakat.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Stopa bezrobocia w roku 2025

Print Drukuj
miesiąc Zabrze woj. śląskie kraj
styczeń 4,5 3,9 5,4
luty 4,5 3,9 5,4
marzec 4,7 3,9 5,3
kwiecień 4,6 3,8 5,2
maj 4,6 3,7 5,0
czerwiec 4,8 3,8 5,2
lipiec 5,2 4,0 5,4
sierpień 5,4 4,2 5,5
wrzzesień      
październik      
listopad      
grudzień      
Informacje o publikacji dokumentu


Targi pracy we Francji

Print Drukuj

Pracodawco!!!

Szukasz kandydatów do pracy???

Chciałbyś stworzyć międzynarodowy zespół pracowników?

Teraz masz taką szansę!

ZAPREZENTUJEMY Twoją firmę podczas “Osez l’International” w Bordeaux we Francji.

Kiedy?

9 października 2025

Gdzie?

Bordeaux Town Hall - Francja

Pomożemy Ci w przedstawieniu Twoich aktualnych ofert pracy oraz w nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi kandydatami!

Będziemy także promować nasz kraj i region oraz udzielać informacji na temat życia i pracy w Polsce oraz promować projekt "Mobilność".

Zgłoszenia:

Monika Wilska, doradca EURES, WUP w Katowicach:

mwilska@wup-katowice.pl

tel.: 32 757 33 91

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanych bezrobotnych.

Print Drukuj

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Zabrzu ogłasza nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanych bezrobotnych.

  • Kwota refundacji: do 34.000,00 zł (obowiązek utrzymania stanowiska pracy min. 12 miesięcy)
  • Kwota refundacji: do 45.000,00 zł (obowiązek utrzymania stanowiska pracy min. 18 miesięcy)

UWAGA: zakupy w ramach refundacji powinny zostać rozliczone do 30 listopada 2025 r.

Termin naboru wniosków: od 22.09.2025 r. do 26.09.2025 r.

Wnioski przyjmowane będą do godziny 14:00 ostatniego dnia naboru.
Wnioski złożone w dniu 26.09.2025  r. po godz. 14:00  nie podlegają rozpatrzeniu.

Kompletny wniosek można złożyć w jednej z następujących form:

1. W formie papierowej - w godzinach od 8:00 do 15:00, (26.09.2025 r., czyli ostatniego dnia naboru, wnioski są przyjmowane do godziny 14:00):

  • w pokoju 7.01;

  • w sekretariacie tut. urzędu (pokój 8.05);

  • za pomocą poczty tradycyjnej (decyduje data wpływu do tut. urzędu);


2. W formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl, (jako załącznik do PISMA DO URZĘDU), po opatrzeniu wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym;

3. W formie elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym następującymi metodami: 

  • na adres poczty elektronicznej: sekretariat@pupzabrze.pl;

  • za pomocą platformy ePUAP;

  • za pomocą platformy e-Doręczenia.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu