Projekt pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zabrzu (I)”

Print Drukuj


Projekt pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zabrzu (I)"

 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021 -2027
Priorytet: FESL.05.00 – Fundusze Europejskie dla rynku pracy
Działanie: FESL.05.01 – Aktywizacja zawodowa poprzez PUP

 
Beneficjentem projektu jest Miasto Zabrze ul. Powstańców Śląskich 5-7 41-800 Zabrze, Realizatorem Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu Plac Krakowski 9 41-800 Zabrze.
 
Okres realizacji projektu od 01.06.2023 r. do 31.12.2024 r.
 
Celem projektu jest kompleksowe wsparcie w ramach aktywizacji zawodowej, tak aby zwiększyć możliwość trwałego zatrudnienia, tworzenia nowych miejsc pracy, między innymi poprzez wspieranie rozwoju przedsiębiorczości i samozatrudnienia dla osób bezrobotnych, zarejestrowanych w PUP Zabrze, w szczególności osób w wieku 18 – 29 lat oraz znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy.
Rezultatem realizowanych działań w projekcie jest uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji, co w efekcie zwiększy możliwości podjęcia zatrudnienia uczestnikom projektu.
 
Uczestnikiem projektu może zostać osoba bezrobotna zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zabrzu, znajdująca się zwłaszcza w następujących grupach:

  1. osoba młoda w wieku 18-29 lat, zwłaszcza: z grupy NEET, samotnie wychowująca dzieci, opuszczająca piecze zastępczą, pochodzenia migranckiego;
  2. znajdująca się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj.: kobieta, osoba starsza (w wieku 50 lat i więcej), osoba z niepełnosprawnościami, osoba o niskich kwalifikacjach. 
 
W ramach projektu oferujemy:
  1. Pośrednictwo pracy lub poradnictwo zawodowe, w ramach których zostanie dokonana dokładna analiza umiejętności, predyspozycji zawodowych oraz zostanie opracowany lub zaktualizowany Indywidualny Plan Działania.
  2. Szkolenia, które umożliwią uzyskanie kwalifikacji zawodowych lub kompetencji zwiększających szanse na podjęcie zatrudnienia. Za okres odbywania szkolenia uczestnicy otrzymują stypendium w wysokości równej 120% zasiłku dla bezrobotnych, jeżeli miesięczny wymiar godzin szkolenia wynosi co najmniej 150 godzin; w przypadku niższego miesięcznego wymiaru godzin szkolenia wysokość stypendium ustala się proporcjonalnie.
  3. Staże, umożliwiające uczestnikom projektu nabycie umiejętności praktycznych, czy też kompetencji do wykonywania pracy na danym stanowisku. Uczestnik stażu otrzymuje co miesiąc stypendium równe 120% zasiłku dla bezrobotnych za pełny miesiąc.
  4. Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, jest to forma wsparcia udzielana bezrobotnym, którzy chcą rozpocząć własną działalność gospodarczą. Maksymalna kwota jaką będą mogli uzyskać uczestnicy na rozwój przedsiębiorczości to 38 000,00 zł.
  5. Refundacja/doposażenie stanowiska pracy, w ramach której uczestnicy otrzymają wsparcie w postaci podjęcia pracy na wyposażonym/doposażonym stanowisku pracy. Kwota refundacji wynosi maksymalnie 38 000,00 zł.
  6. Bon na zasiedlenie, w ramach którego przyznawane są środki finansowe na pokrycie kosztów zamieszkania w związku z podjęciem zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej poza miejscem dotychczasowego zamieszkania. Maksymalna kwota jaką będą mogli uzyskać uczestnicy w ramach bonu to 2 - krotność przeciętnego wynagrodzenia.
  1. Prace interwencyjne, w trakcie zadania uczestnicy otrzymają wsparcie w postaci podjęcia pracy na stanowisku pracy dofinansowanym pracodawcy przez urząd pracy w ramach prac interwencyjnych. Refundowana jest część wynagrodzenia za zatrudnienie osoby bezrobotnej w okresie do 6 miesięcy.

 
Całkowita wartość projektu wynosi 6 619 513,01 PLN.
Wkład UE wynosi 5 626 586,05 PLN.
 

Zakończyliśmy realizacje projektu „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zabrzu (I)" i tak prezentują się nasze rezultaty:

Udzielone WSPARCIE

1. Pośrednictwo Pracy. Wsparciem objęto 349 Uczestników. Zadanie rozpoczynało współpracę z osobami rekrutowanymi do projektu i trwało do momentu zakończenia ich udziału w projekcie.
2. Szkolenia. 74 Uczestników wzięło udział w szkoleniach, zdobywając kwalifikacje i kompetencje.
3. Staże. 149 Uczestników odbyło staże, nabywając doświadczenia zawodowego.
4. Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej. 102 Uczestników otrzymało świadczenia na podjęcie działalności gospodarczej i rozpoczęło prowadzenie działalności gospodarczej.
5. Wyposażenie/doposażenie stanowiska pracy. 11 Uczestników podjęło pracę w ramach wyposażenia/doposażenia stanowisk pracy. Jednocześnie zrefundowano koszt wyposażenia/doposażenia 8 stanowisk pracy.
6. Prace interwencyjne. 30 Uczestników podjęło pracę w ramach prac interwencyjnych.
7. Bon na zasiedlenie. 8 Uczestników skorzystało z bonu na zasiedlenie, podejmując pracę poza miejscem zamieszkania.
8. Poradnictwo zawodowe. 173 Uczestników skorzystało z poradnictwa zawodowego.

Osiągnięte EFEKTY

Uczestnicy projektu. Udział w projekcie wzięło 351 osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP Zabrze, którym zostało udzielone kompleksowe wsparcie w zakresie aktywizacji zawodowej.
 
Nabycie kwalifikacji i kompetencji. 74 Uczestników nabyło kwalifikacje i kompetencje, po odbytym szkoleniu.
 
Podjęcie pracy po opuszczeniu programu. 244 Uczestników podjęło pracę do 4 tygodni po zakończeniu udziału w programie.


#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

Informacje o publikacji dokumentu


Zaproszenie na webinar "Warunki życia i pracy w Niemczech"

Print Drukuj

Zapraszamy na webinar

Już 14 maja (środa) o godzinie 10:00 Pan Greg Podeschwa z Agentur für Arbeit Dortmund przybliży realia życia w Niemczech oraz udzieli praktycznych wskazówek dotyczących przeprowadzki, formalności oraz sposobów poszukiwania pracy.

Zapisz się już dziś

https://eures.clickmeeting.com/529646243/register

(decyduje kolejność zgłoszeń)

Załączniki

Warunki zycia i pracy w Niemczech
Warunki zycia i pracy w Niemczech.jpg 173 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków w sprawie zwrotu ze środków PFRON kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

Print Drukuj

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Zabrzu ogłasza nabór wniosków  w sprawie zwrotu ze środków PFRON kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.

Termin naboru wniosków: od 28.05.2025 r. do 30.05.2025 r.

Wnioski przyjmowane są od godziny 08:00 pierwszego dnia naboru do godziny 14:00 ostatniego dniu naboru.
Wnioski złożone w dniu 30.05.2025 po godz. 14.00 nie podlegają rozpatrzeniu.

Kwota refundacji: do 45.000,00 zł.

Kompletny wniosek można złożyć w jednej z następujących form:

  1. w formie papierowej – wnioski przyjmowane są w godzinach od 08:00 do 15:00 (30.05.2025 r., czyli ostatniego dnia naboru, wnioski są przyjmowane do godziny 14:00): 
  • w sekretariacie tut. urzędu (pokój  8.05) lub pokoju 7.01 
  • za pomocą poczty tradycyjnej (decyduje data wpływu do tut. urzędu), 
  1. w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl (jako załącznik do PISMA DO URZĘDU), po opatrzeniu wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, 
  2. w formie elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, następującymi metodami: 

Dokumenty do pobrania dostępne są na stronie www.pupzabrze.pl w zakładce „dla pracodawców i przedsiębiorców/dokumenty do pobrania" a także w AKTUALNOŚCIACH na ww. stronie.

Informacje telefoniczne udzielane są pod numerem telefonu: 32 277 90 38.

Załączniki

WN-W (I)
WN-W (I).pdf 307 KB
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025.docx 83 KB
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025 (1)
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025.pdf 309 KB
Formularz de minimis - excel
Formularz de minimis - excel.xlsx 62 KB
Formularz de minimis
Formularz de minimis.pdf 424 KB
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie.odt 23 KB
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie (1)
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie.pdf 213 KB
regulamin w sprawie zwrotu ze środków PFRON kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025
regulamin w sprawie zwrotu ze środków PFRON kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025.pdf 2897 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Pliki do pobrania - refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

Print Drukuj

Załączniki

WN-W (I)
WN-W (I).pdf 307 KB
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025.docx 83 KB
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025 (1)
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025.pdf 309 KB
Formularz de minimis - excel
Formularz de minimis - excel.xlsx 62 KB
Formularz de minimis
Formularz de minimis.pdf 424 KB
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie.odt 23 KB
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie (1)
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie.pdf 213 KB
regulamin w sprawie zwrotu ze środków PFRON kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025
regulamin w sprawie zwrotu ze środków PFRON kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025.pdf 2897 KB
Informacje o publikacji dokumentu


"Mama z ZUSem” – zapraszamy!

Print Drukuj

"Mama z ZUSem” – zapraszamy!

Spotkanie informacyjne o świadczeniach i uprawnieniach z ZUS z tytułu macierzyństwa.

Szczegóły znajdują się w ulotce w załączniku.

Załączniki

Mama z ZUSem
Mama z ZUSem.jpg 1090 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Statystyki MRiPS-01 w roku 2025

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu