Przedsiębiorczy Junior

Print Drukuj

W ramach projektu Akademia Młodego Przedsiębiorcy  realizowanego przez Międzynarodową Szkołą Podstawową w Zabrzu oraz naszego autorskiego projektu Od Juniora do Seniora, rozpoczynamy tworzenie internetowej bazy pracodawców i przedsiębiorców.

Jej celem jest zrzeszenie podmiotów gospodarczych i instytucji  z terenu naszego miasta, chętnych do przekazywania dzieciom w wieku przedszkolnym oraz młodzieży szkolnej  informacji o zawodach.

Przedsięwzięcie zatytułowane Kto gdzie pracuje i czym się zajmuje ? to  inicjatywa dająca możliwość odwiedzenia miejsca pracy, przyjrzenia się danemu zawodowi od podszewki oraz  wzięcia udziału w warsztatach zorganizowanych na ternie zakładu  pracy.

Do korzystania z zakładki zachęcamy nauczycieli, szkolnych doradców zawodowych, pedagogów, opiekunów oraz wszystkich tych, którym leży na sercu stymulowanie prozawodowych marzeń i zainteresowań młodych pokoleń.

W celu umówienia się na spotkanie, prosimy o i bezpośredni kontakt z pracodawcą.
 

Lista pracodawców
 
l.p. NAZWA FIRMY ADRES OSOBA DO KONTAKTU FORMA KONTAKTU ZAWÓD / STANOWISKO PRACY GRUPA ODBIORCÓW TERMINY ODWIEDZIN/ CZĘSTOTLIWOŚĆ
1 CHMURA MANUFAKTURA AGNIESZKA NASTULA Zabrze, ul. Św. Wawrzyńca 14 Marcin Nastula  
503 997 912
krawiec dzieci w wieku przedszkolnym, uczniowie szkół podstawowych, uczniowie szkół średnich termin zawsze
do uzgodnienia
2 MAJOWA SZKOŁA TAŃCA Zabrze, ul. M. Curie-Skłodowskiej 34 Maja Kucharska 535 299 316 instruktor tańca dzieci w wieku przedszkolnym, uczniowie szkół podstawowych, uczniowie szkół średnich termin zawsze
 do uzgodnienia
3 MIEJSKI OGRÓD BOTANICZNY Zabrze, ul. Piłsudskiego 60 inspektor ds. edukacji ekologicznej Sylwia Kot
 
32 271 39 10, 
centrum@mob.zabrze.pl
ogrodnik klasy I- IV szkoły podstawowej, grupa max. 10- osobowa od II połowy maja –co ok. dwa tygodnie;
termin zawsze do uzgodnienia
4 OGRODNICTWO TOMANEK Zabrze, ul. Szczecińska 45 Adam Tomanek 607 616 651 ogrodnik uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych do uzgodnienia
w miesiącach:
luty- kwiecień
wrzesień- październik
e-ogrodnictwo.pl
5 CUKIERNIA
U MARGOTY
Zabrze, ul. Jerzego Badestinusa 19 Żaneta Mysliwiec- Pocica 507 077 204 piekarz-
cukiernik
przedszkole
klasy  I-  III
grupy 15- osobowe
raz w miesiącu czwartek godz. 9. 00
6 SCHRONISKO DLA BEZDOMNYCH ZWIERZĄT
PSITUL MNIE Pani Prezes Danuta Mikosz- Oslislo 507 070 120
Zabrze, ul. Bytomska 133 kierownik Sandra Chylińska 32 271  47 97 pielęgniarz zwierząt,
osoba oprowadzająca klientów
uczniowie szkół ponadpodstawowych Termin zawsze do wcześniejszego uzgodnienia/ poza czwartkami
7 DOM POMOCY SPOŁECZNEJ NR 3 Zabrze, ul. Brysza 3 Adriana Kosińska- starszy instruktor terapii zajęciowej;
 
 
Joanna Kozikowska – pracownik socjalny
32 271 38 61
wewn.11,
a.kosinska@bps3.pl
 

 
32 271 38 61
wewn. 20,
j.kozikowska@bps3.pl
 
pracownik socjalny, rehabilitant,  masażysta, instruktor terapii zajęciowej, opiekun w domu pomocy, pielęgniarka, kucharz, praczka dzieci w wieku przedszkolnym, uczniowie szkół  podstawowych
uczniowie szkół ponadpodstawowychgrupy
10- 15osobowe
terminy zawsze do uzgodnienia
 
8 ASPRE Jarosław Gania Zabrze, ul. Franciszkańska 8 Jarosław Gania 32 376 00 40 recepcjonista hotelu, pokojowa uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych terminy zawsze do uzgodnienia
9 ELECTROLUX POLAND Spółka z o.o. Zabrze, ul. Pyskowicka 19 Marcela Drzewiecka 539 523 890, marcela.drzewiecka@electrolux.com pracownik produkcji, pracownik magazynu uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych terminy zawsze do uzgodnienia
10 Firma ROKER Czesław Kierat Zabrze, ul. Nowodworska 3 Justyna Wiejak 32 274 18 11 wewn. 101, j_wiejak@roker.zabrze.pl, biuro@roker.pl pierkarz, cukiernik, dekorator ciast, sprzedawca  dzieci w wieku przedszkolnym, uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych (grupy 10-15 osobowe) terminy zawsze do uzgodnienia
11 HYUNDAI Autoryzowany Dealer HMP Auto-Service R.B. Bednarczyk Zabrze, ul. Sikorskiego 118 Joanna Dębska - specjalista ds. marketingu i ubezpieczeń 32 275 12 47 sprzedawca samochodów, mechanik samochodowy, blacharz-lakiernik, magazynier części dzieci w wieku przedszkolnym, uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych terminy zawsze do uzgodnienia
12 MANDERSLOOT LOGISTICS ZABRZE Zabrze, ul. Fryderyka Wilhelma Redena 4 Grażyna Zegarowska 601 651 811, officezabrze@mandersloot.eu magazynier, operator wózka widłowego uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych terminy zawsze do uzgodnienia
13 Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zabrzu Spółka z o.o. Zabrze, ul. Jana Matejki 6 Jarosław Bryś
Anna Rębisz
607 031 964
32 271 66 40 w. 106
recepcjoniści, utrzymanie boisk, organizacja imprez uczniowie szkół podstawowych i średnich terminy zawsze do uzgodnienia
14 Ryszard Genge MOTO-TEST Zabrze, ul. gen. Kazimierza Pułaskiego 3 Ryszard Genge 32 271 18 24 mechanik samochodowy, blacharz, lakiernik dzieci w wieku przedszkolnym, uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych termin zawsze do uzgodnienia

 

Informacje o publikacji dokumentu


Zaproszenie do udziału w Kiermaszu Ofert Pracy

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu organizuje kolejną edycję Kiermaszu Ofert Pracy. W związku z tym zapraszamy wszystkich, którzy poszukują pracy albo chcą zmienić dotychczasową pracę. Podczas kiermaszu będzie można porozmawiać z przedstawicielami firm różnych branż posiadających wolne miejsca pracy. 

Kiermasz ofert odbędzie się w dniu 2 czerwca 2025 r. przy Placu Krakowskim 9 w Zabrzu w godzinach od 11:00 do 13:00.

W załączniku znajduje się plakat promujący wydarzenie.

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w tym wydarzeniu.

Załączniki

Kiermasz Ofert Pracy 16_05_2025
Kiermasz Ofert Pracy 16_05_2025.pdf 12674 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Testy kompetencyjne

Print Drukuj

Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach realizowanego projektu „Wsparcie PSZ w świadczeniu usług w ramach sieci EURES” zakupił dostęp do linków on-line na wykorzystanie testów kompetencyjnych firmy SIGMUND.

Testy dedykowane są osobom bezrobotnym i poszukujących pracy.

Testy badają wszystkie poniższe kompetencje:
1. Zdolność do kierowania
2. Zdolność do negocjacji
3. Zdolność do podejmowania ryzyka
4. Odporność na stres
5. Podejmowanie decyzji
6. Łatwość nawiązywania kontaktów
7. Praca w zespole
8. Samodzielność
9. Delegowanie zadań
10. Adaptacja do nowych sytuacji

Badanie zostanie przeprowadzone wraz z firmą Sigmund, która specjalizuje się w tego typu badaniach. Od 1985 roku firma Sigmund stanowi multidyscyplinarny zespół ekspertów w dziedzinie: zasobów ludzkich i zarządzania, psychologów, informatyków i statystyków,
którzy łączą swoje know-how w celu opracowania obiektywnych narzędzi oceny postaw i zachowań w sytuacjach zawodowych. 

Testy SIGMUND identyfikują i badają kluczowe czynniki wpływające na wydajność i sukces w sytuacji zawodowej. Wszystkie testy budowane są w oparciu o rygorystyczne podejście oparte na metodologii naukowej, która została udoskonalona w ciągu ostatnich 20 lat. Wszystkie testy podlegają kalibracji pod względem: trafności, wiarygodności, rzetelności i skuteczności, co odróżnia je od „psychozabaw” W związku z tym SIGMUND jest światowym liderem testów.

Wszystkie osoby zainteresowane  udziałem w teście proszę o kontakt osobisty z Pośrednictwem Pracy EURES pok. 5.02 , telef. 32 277 90 16 lub mailowy: bura@pupzabrze.pl 

Informacje o publikacji dokumentu


Wstrzymanie naborów wniosków

Print Drukuj

Ważna informacja!

W związku z przygotowaniami do wdrożenia nowych przepisów ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Zabrzu wstrzymuje nabory wniosków dot. organizacji szkoleń, staży, zwrotu kosztów dojazdu, robót publicznych, studiów podyplomowych, bonów na zasiedlenie, prac interwencyjnych, dofinansowania wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego w wieku 50+, na okres od 19.05.2025 r. do 08.06.2025 r.

Bliższych informacji dotyczących realizacji poszczególnych form wsparcia udzielają pracownicy merytoryczni działu Instrumentów i Rozwoju Zawodowego.

https://zabrze.praca.gov.pl/urzad/dzialy

Informacje o publikacji dokumentu


Zaproszenie na webinar "Warunki życia i pracy w Niemczech"

Print Drukuj

Zapraszamy na webinar

Już 14 maja (środa) o godzinie 10:00 Pan Greg Podeschwa z Agentur für Arbeit Dortmund przybliży realia życia w Niemczech oraz udzieli praktycznych wskazówek dotyczących przeprowadzki, formalności oraz sposobów poszukiwania pracy.

Zapisz się już dziś

https://eures.clickmeeting.com/529646243/register

(decyduje kolejność zgłoszeń)

Załączniki

Warunki zycia i pracy w Niemczech
Warunki zycia i pracy w Niemczech.jpg 173 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków w sprawie zwrotu ze środków PFRON kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

Print Drukuj

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Zabrzu ogłasza nabór wniosków  w sprawie zwrotu ze środków PFRON kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.

Termin naboru wniosków: od 28.05.2025 r. do 30.05.2025 r.

Wnioski przyjmowane są od godziny 08:00 pierwszego dnia naboru do godziny 14:00 ostatniego dniu naboru.
Wnioski złożone w dniu 30.05.2025 po godz. 14.00 nie podlegają rozpatrzeniu.

Kwota refundacji: do 45.000,00 zł.

Kompletny wniosek można złożyć w jednej z następujących form:

  1. w formie papierowej – wnioski przyjmowane są w godzinach od 08:00 do 15:00 (30.05.2025 r., czyli ostatniego dnia naboru, wnioski są przyjmowane do godziny 14:00): 
  • w sekretariacie tut. urzędu (pokój  8.05) lub pokoju 7.01 
  • za pomocą poczty tradycyjnej (decyduje data wpływu do tut. urzędu), 
  1. w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl (jako załącznik do PISMA DO URZĘDU), po opatrzeniu wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, 
  2. w formie elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, następującymi metodami: 

Dokumenty do pobrania dostępne są na stronie www.pupzabrze.pl w zakładce „dla pracodawców i przedsiębiorców/dokumenty do pobrania" a także w AKTUALNOŚCIACH na ww. stronie.

Informacje telefoniczne udzielane są pod numerem telefonu: 32 277 90 38.

Załączniki

WN-W (I)
WN-W (I).pdf 307 KB
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025.docx 83 KB
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025 (1)
Dodatkowy załącznik do wniosku o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025.pdf 309 KB
Formularz de minimis - excel
Formularz de minimis - excel.xlsx 62 KB
Formularz de minimis
Formularz de minimis.pdf 424 KB
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie.odt 23 KB
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie (1)
zgłoszenie krajowej oferty pracy - wyposażenie.pdf 213 KB
regulamin w sprawie zwrotu ze środków PFRON kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025
regulamin w sprawie zwrotu ze środków PFRON kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 2025.pdf 2897 KB
Informacje o publikacji dokumentu